W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zwiastunach lata, letnich kwiatach i owadach, zjawiskach atmosferycznych, takich jak burza czy tęcza, oraz letnich smakołykach.
Dzieci znają już wszystkie miesiące i pory roku. Potrafią ułożyć je w kolejności. Radzą sobie z planowaniem eksperymentów przyrodniczych, potrafią wyciągać z nich wnioski. Wiedzą, jak zachować się w czasie burzy, jakich miejsc unikać, gdzie się schronić. Znają siedem kolorów tęczy i wiedzą, jak ona powstaje. Nie mają problemu z rozpoznawaniem letnich kwiatów i owadów, potrafią wskazać je na fotografii oraz przeczytać wybrane nazwy. Mają wiedzę na temat powstawania i produkcji lodów, znają też słownictwo dotyczące ich smaków.
Doskonaliliśmy także umiejętność przeliczania, porównywania liczb, z czym dzieci radzą sobie coraz lepiej. Oprócz rozbudowywania wiedzy oraz kształtowania umiejętności wypowiadania się na dane tematy dzieci wykonały wiele różnych prac plastycznych, które możemy podziwiać na załączonych zdjęciach.