Aktualnośœci


GRUPA VI - PODSUMOWANIE TYGODNIOWEJ PRACY DZIECI

TYDZIEŃ LATO

Tydzień o lecie pozwolił dzieciom utrwalić wiadomości związane z latem. Poruszane były zagadnienia dotyczące oznak nadejścia lata, miesięcy w kalendarzu z wyszczególnieniem tych letnich, smaki lata.9 owoce, lody). Proponowałam zabawy dydaktyczne na podstawie ilustracji o lecie ( rośliny , owoce, zwierzęta) , napisów globalnych, tekstów literackich np.” Tato czy już lato?” Szelągowskiej, „Burza” Paciorka i piosenek np. Lato płynie do nas”. Dzieci miały do wykonania różne prace plastyczne, mi.in.” Letnie memo”, „Biedronki” ,”Kwietniki” ilustracja do tekstu o lecie, malowanie burzowych chmur ciekawą techniką, „Letnia łaka”, „Papierowe lody” Poznały bliżej pojęcie burzy i rozpoznawały emocje związane ze strachem, lękiem, uczyły się obywać z emocjami. Eksperymenty pomogły zrozumieć. zjawisko burzy, film przyzwyczajał do widoku burzy,zabawy ruchowe pozwoliły rozwinąć sprawność fizyczna dzieci. Przerobiony również został przyjemny temat zjawiska powstawania tęczy podczas rozmów i eksperymentów „ Wędrująca woda”, „.Tęcza w torebce”, działań plastycznych: ”Koralikowa tęcza”, „Zabawa dywanowa”. Lato na łące pokazało dzieciom zwierzęta i rośliny lata w zabawach dydaktycznych i filmie „Wycieczka na . łąkę”. Prace z kartą pracy umożliwiały rozróżnianie, przeliczanie, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i zdolności grafomotorycznych. Nie zabrakło również zabaw matematycznych i ruchowych m.in. w tańcu „Zygzak”